Detail aktuality

02.03.2012 - Hromadná doprava v Moravskoslezkém kraji pro osoby s pohybovým omezením.

První nízkopodlažní autobus v regionu začal jezdit na přelomu osmdesátých a devadesátých let mezi Ostravou a Opavou přes Hrabyni, kde je rehabilitační ústav. Postupně pak přibývaly další, zejména od poloviny devadesátých let.

Mezi prvními městy, kde začaly jezdit nízkopodlažní spoje, byla nejen Ostrava, ale také
Opava, a později též další statutární města jako Havířov, Karviná, Frýdek-Místek. Dopravci
se naučili pro obměnu vozového parku za bezbariérový využívat evropské dotace, zejména z
Regionálního operačního programu Moravskoslezsko.

Polovina vlakových spojů je bezbariérových. Bezbariérové spoje jsou nasazeny na všech hlavních trasách v Moravskoslezském kraji.
Dvě plně pokrývají spojení na trase Opava východ – Ostrava střed – Český Těšín, čtyři zajišťují přepravu mezi nádražími Opava východ, Ostravou-Vítkovicemi a Českým Těšínem.
Jeden pár jezdí mezi Bohumínem a Čadcou. Bezbariérové spoje operují i na dalších významných vlakových trasách.

Reportáž

 ROP Moravskoslezsko


Archiv aktualit | Zpt
Anketa
Zaměstnali byste ve svém zařízení proškoleného vozíčkáře jako odborného poradce pro debarierizaci a komunikaci s klienty se specifickými potřebami?
Umístění výseče – druh postižení
Barva výseče – vhodnost objektu pro dané postižení
vyhovuje
z části vyhovuje
nevyhovuje
ESF

Moravskoslezský kraj


Mediální partneři:
 

ČRo Ostrava


AHCR